Otomotivci yeni paket bekliyor
Otomotivde ÖTV indiriminin 15 Haziran'da sona erecek olması otomotivcileri yeniden harekete geçirdi.
KDV ve ÖTV indiriminin uzatılması, hurda yaşının da 16'ya düşürülmesini isteyen otomotivciler Sanayi Bakanı ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün'e verilmek üzere bir rapor hazırlıyor.
Üç aylık ÖTV indirimi sayesiyle hareketli günler yaşayan otomotiv sektöründe 15 Haziran korkusu başladı. Binek otomobilciler teşviklerin devamı için harekete geçerken ilk paketten yararlanamayan ticari araç üretici ve ithalatçıları da hurda teşvikini tekrar gündeme getirmeye hazırlanıyor. Yeni Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün'e taleplerini ilettiklerini belirten Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Ömer Burhanoğlu, özellikle ticari araca yönelik çıkacak bir düzenlemenin hem ana hem de yan sanayiyi harekete geçireceğini söyledi.
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün'ün bakan olduktan sonra ilk ziyaretini Gebze'deki otomotiv yan sanayi üreticilerine yapması ardından da Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da geçen günlerde Ford TransitConnect'in Amerika'ya ihracatı için düzenlenen törende yaptığı konuşmada desteğin süreceği konusunda olumlu sinyaller vermesi otomotivcileri umutlandırdı. Burhanoğlu, mevcut ÖTV indirimi uygulamasının ağırlıklı 1.6 lt hacimli araçlara yönelik olmasından dolayı özellikle 3.5 ton ve üzeri ticari araç üreticilerinin hiçbir işine yaramadığını belirterek, Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün'e vergi indirimi ev hurda teşviki taleplerini ilettiklerini söyledi. Türkiye'de ticari araç üretiminin ağırlığının büyük olduğunu anlatan Burhanoğlu Ticari araca destek verilmediğinden yan sanayici oturuyor, sadece bineklere hizmet verenler de biraz kıpırdanma var diye konuştu.
Fabrikalar kapanır, işsizlik artar
ÖTV indiriminin yan sanayicilere mayıs ve haziran için satışlarda yüzde 25 artış olarak yansıyacağını belirten Burhanoğlu, Ancak ticari araçlar için de bir açılım şart. 16 yaş üstü için planlanan fakat devreye alınmayan hurda indirimi muhakkak tekrar düşünülmeli diye konuştu. Bu konuda bir de rapor hazırladıklarını dile getiren Burhanoğlu, Uludağ İhracatçılar Birliği gibi kuruluşların da katkısıyla hazırlanan raporun Ekonomik Koordinasyon Kurulu toplantısına sunulmak üzere göndereceklerini belirtti. Burhanoğlu şu bilgileri verdi: Sanayiye öncelik veren siyasi bir irade son derece önemli. Bu konuda Bakanımız Nihat Ergün'ün aktif olduğunu görmek bizleri oldukça memnun etti. Kendisine yaptığımız ziyaretten 4 gün sonra derneğimize ve organize sanayi bölgemize gelerek sanayimizin ihtiyaçlarını dinledi. ÖTV indirimiyle birlikte yan sanayide hafif hareketlenme olsa da sektörümüz için kalıcı çözümlerin bir an evvel uygulanması gerekiyor. Özellikle ÖTV indiriminin olumlu etkilerinin ardından, kademeli olarak geçiş ya da başka bir çözüm ile tüketimin desteklenmesine devam edilmeli. Diğer ülkelerde de alınan önlemler bu yönde. Desteklerin devam etmemesi halinde talebin kesilmesi ile birlikte hazirandan sonra, özellikle kriz dönemi dışında da bakım ve yaz tatili nedenleri ile 2-4 hafta gibi bir süre ile kapalı olan fabrikaların söz konusu izin süreleri uzayabilir. Kapalı fabrika sayısında artış olabilir. En önemli değerimiz insan kaynaklarımızı da tekrar belli bir süre işten durumda kalınabilir.
İstihdam kaybımız 60 bin
Sanayide yeni iş hacmi yaratmanın hemen gerçekleşen bir olay olmadığını kaydeden Burhanoğlu, Bizler 2010-2012 yılındaki projelerimize hazırlandığımız, kapasitelerimizi hem iç hem dış pazar için artırdığımız bir dönemde bu krize yakalandık. Bu nedenle, sanayimiz bu krizde ciddi bir yatırım yükü ile baş başa kaldı diye konuştu. Burhanoğlu şöyle devam etti: Maalesef hiçbirimizin bu yatırımları öz sermaye ile yapma şansı yoktu. Şu anda hepimizin kredi borcu var. İnsan kaynağımızı kaybetmek zorunda kalıyoruz. Hem yurtiçi hem yurtdışında pek çok fabrika üretimi durdurdu. Pek çok firmamız tek vardiya çalışıyor. Ana sanayi ve tedarik sanayinin sürekli tek vardiya çalışması durumunda, toplamda 60 bin kişilik istihdam kaybımız söz konusu. Bizler bugüne dek bu kaynağı yaratmak için ciddi maliyetlere katlandık. Bir anda bu önemli değerimizi yitirmek, firmalarımız ve ülkemiz açısından çok büyük bir kayıp olur. Krizin etkisinin 3 yıl içinde geçmesini ve sanayinin 2008 seviyesine gelmesini bekliyoruz. Kriz nedeniyle ertelenen yeni projeler ve yurtdışına bağlı adet artışları ancak bu sürede devreye girebilecek.
Kriz sonrası şansımız yüksek
Türkiye'nin otomotivde kriz sonrasında şansının yüksek olduğunu vurgulayan Burhanoğlu, Bu iş Avrupa'dan eninde sonunda doğuya doğru kayacak. Avrupa krizlere alışkın olmadığı için kriz sonrası rekabetin zayıflayacağını ve araç üretiminin Türkiye'ye kayacağını düşünüyoruz. Biz tasarruf yapıyoruz, küçülüyoruz ama yatırımlardan vazgeçmiyoruz. Bunu da öz kaynakla değil, krediyle yapıyoruz. Bu sanayinin geleceğine risk alıp yatırım yapıyorsak devlet de otomotiv sanayisine inanıyorsa onun da risk alması gerekir. 2015 yılındaki 2 milyon araç üretimi, 50 milyar dolar ihracat ve 500 bin istihdam hedefinden uzaklaştırmaması gerekiyor dedi.
İhracat daraldı, iç piyasa tek umut
Geçen yıl 7 milyarı yan sanayiden olmak üzere toplam 21.9 milyar dolarlık ihracat yapan otomotiv sektörü bu yıl yüzde 35'lik daralma öngörüyor.
Bu yıl yaklaşık 750 bin araç üretecek otomotiv sektörü bunun yaklaşık 600 binini ihraç edecek.
Yan sanayi ihracatının bu yıl 4.5-5 milyar dolarlara gerilemesi bekleniyor.
İhracattan açığa çıkacak üretimin iç piyasayla kompanse edilmesi isteniyor.
Bunun için ÖTV indiriminin kademeli olarak sürmesi isteniyor.
Ayrıca KDV indirimi ve halen 30 yaş ve üzeri ağır vasıtalara uygulanan hurda teşvikinde yaşın 16'ya düşürülmesi öneriliyor
KDV ve ÖTV indiriminin uzatılması, hurda yaşının da 16'ya düşürülmesini isteyen otomotivciler Sanayi Bakanı ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün'e verilmek üzere bir rapor hazırlıyor.
Üç aylık ÖTV indirimi sayesiyle hareketli günler yaşayan otomotiv sektöründe 15 Haziran korkusu başladı. Binek otomobilciler teşviklerin devamı için harekete geçerken ilk paketten yararlanamayan ticari araç üretici ve ithalatçıları da hurda teşvikini tekrar gündeme getirmeye hazırlanıyor. Yeni Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün'e taleplerini ilettiklerini belirten Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Ömer Burhanoğlu, özellikle ticari araca yönelik çıkacak bir düzenlemenin hem ana hem de yan sanayiyi harekete geçireceğini söyledi.
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün'ün bakan olduktan sonra ilk ziyaretini Gebze'deki otomotiv yan sanayi üreticilerine yapması ardından da Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da geçen günlerde Ford TransitConnect'in Amerika'ya ihracatı için düzenlenen törende yaptığı konuşmada desteğin süreceği konusunda olumlu sinyaller vermesi otomotivcileri umutlandırdı. Burhanoğlu, mevcut ÖTV indirimi uygulamasının ağırlıklı 1.6 lt hacimli araçlara yönelik olmasından dolayı özellikle 3.5 ton ve üzeri ticari araç üreticilerinin hiçbir işine yaramadığını belirterek, Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün'e vergi indirimi ev hurda teşviki taleplerini ilettiklerini söyledi. Türkiye'de ticari araç üretiminin ağırlığının büyük olduğunu anlatan Burhanoğlu Ticari araca destek verilmediğinden yan sanayici oturuyor, sadece bineklere hizmet verenler de biraz kıpırdanma var diye konuştu.
Fabrikalar kapanır, işsizlik artar
ÖTV indiriminin yan sanayicilere mayıs ve haziran için satışlarda yüzde 25 artış olarak yansıyacağını belirten Burhanoğlu, Ancak ticari araçlar için de bir açılım şart. 16 yaş üstü için planlanan fakat devreye alınmayan hurda indirimi muhakkak tekrar düşünülmeli diye konuştu. Bu konuda bir de rapor hazırladıklarını dile getiren Burhanoğlu, Uludağ İhracatçılar Birliği gibi kuruluşların da katkısıyla hazırlanan raporun Ekonomik Koordinasyon Kurulu toplantısına sunulmak üzere göndereceklerini belirtti. Burhanoğlu şu bilgileri verdi: Sanayiye öncelik veren siyasi bir irade son derece önemli. Bu konuda Bakanımız Nihat Ergün'ün aktif olduğunu görmek bizleri oldukça memnun etti. Kendisine yaptığımız ziyaretten 4 gün sonra derneğimize ve organize sanayi bölgemize gelerek sanayimizin ihtiyaçlarını dinledi. ÖTV indirimiyle birlikte yan sanayide hafif hareketlenme olsa da sektörümüz için kalıcı çözümlerin bir an evvel uygulanması gerekiyor. Özellikle ÖTV indiriminin olumlu etkilerinin ardından, kademeli olarak geçiş ya da başka bir çözüm ile tüketimin desteklenmesine devam edilmeli. Diğer ülkelerde de alınan önlemler bu yönde. Desteklerin devam etmemesi halinde talebin kesilmesi ile birlikte hazirandan sonra, özellikle kriz dönemi dışında da bakım ve yaz tatili nedenleri ile 2-4 hafta gibi bir süre ile kapalı olan fabrikaların söz konusu izin süreleri uzayabilir. Kapalı fabrika sayısında artış olabilir. En önemli değerimiz insan kaynaklarımızı da tekrar belli bir süre işten durumda kalınabilir.
İstihdam kaybımız 60 bin
Sanayide yeni iş hacmi yaratmanın hemen gerçekleşen bir olay olmadığını kaydeden Burhanoğlu, Bizler 2010-2012 yılındaki projelerimize hazırlandığımız, kapasitelerimizi hem iç hem dış pazar için artırdığımız bir dönemde bu krize yakalandık. Bu nedenle, sanayimiz bu krizde ciddi bir yatırım yükü ile baş başa kaldı diye konuştu. Burhanoğlu şöyle devam etti: Maalesef hiçbirimizin bu yatırımları öz sermaye ile yapma şansı yoktu. Şu anda hepimizin kredi borcu var. İnsan kaynağımızı kaybetmek zorunda kalıyoruz. Hem yurtiçi hem yurtdışında pek çok fabrika üretimi durdurdu. Pek çok firmamız tek vardiya çalışıyor. Ana sanayi ve tedarik sanayinin sürekli tek vardiya çalışması durumunda, toplamda 60 bin kişilik istihdam kaybımız söz konusu. Bizler bugüne dek bu kaynağı yaratmak için ciddi maliyetlere katlandık. Bir anda bu önemli değerimizi yitirmek, firmalarımız ve ülkemiz açısından çok büyük bir kayıp olur. Krizin etkisinin 3 yıl içinde geçmesini ve sanayinin 2008 seviyesine gelmesini bekliyoruz. Kriz nedeniyle ertelenen yeni projeler ve yurtdışına bağlı adet artışları ancak bu sürede devreye girebilecek.
Kriz sonrası şansımız yüksek
Türkiye'nin otomotivde kriz sonrasında şansının yüksek olduğunu vurgulayan Burhanoğlu, Bu iş Avrupa'dan eninde sonunda doğuya doğru kayacak. Avrupa krizlere alışkın olmadığı için kriz sonrası rekabetin zayıflayacağını ve araç üretiminin Türkiye'ye kayacağını düşünüyoruz. Biz tasarruf yapıyoruz, küçülüyoruz ama yatırımlardan vazgeçmiyoruz. Bunu da öz kaynakla değil, krediyle yapıyoruz. Bu sanayinin geleceğine risk alıp yatırım yapıyorsak devlet de otomotiv sanayisine inanıyorsa onun da risk alması gerekir. 2015 yılındaki 2 milyon araç üretimi, 50 milyar dolar ihracat ve 500 bin istihdam hedefinden uzaklaştırmaması gerekiyor dedi.
İhracat daraldı, iç piyasa tek umut
Geçen yıl 7 milyarı yan sanayiden olmak üzere toplam 21.9 milyar dolarlık ihracat yapan otomotiv sektörü bu yıl yüzde 35'lik daralma öngörüyor.
Bu yıl yaklaşık 750 bin araç üretecek otomotiv sektörü bunun yaklaşık 600 binini ihraç edecek.
Yan sanayi ihracatının bu yıl 4.5-5 milyar dolarlara gerilemesi bekleniyor.
İhracattan açığa çıkacak üretimin iç piyasayla kompanse edilmesi isteniyor.
Bunun için ÖTV indiriminin kademeli olarak sürmesi isteniyor.
Ayrıca KDV indirimi ve halen 30 yaş ve üzeri ağır vasıtalara uygulanan hurda teşvikinde yaşın 16'ya düşürülmesi öneriliyor
Etiketler: otomotiv, Otomotiv Sanayi, Otomotivci, ÖTV
0 Yorum:
Yorum Gönder
Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]
<< Ana Sayfa